Mies Van Roy is content manager bij Flanders DC dat creatieve ondernemers ondersteunt, promoot en verbindt. Mies coördineert de website en staat in voor het online magazine. Zij dook in de rijke collectie op Beeld en diepte deze parels op.
Dit werk van Sepideh Farvardin spotte ik in 2019 op de eindejaarstentoonstelling van LUCA Brussel en is me bijgebleven. Voor mij is het een intrigerend beeld dat documentair aandoet en sterk is in zijn eenvoud en esthetiek. Het fascineert me omdat het me laat fantaseren over het verhaal erachter.
De sculpturen van Sien Godderis vallen me op omwille van de combinatie van vormen, structuren en kleuren die een sterke eenheid vormen. Het zijn objecten die ik graag eens in het echt zou willen zien.
Het grafische aspect en het felle kleurgebruik zijn kenmerkend voor het werk van Jan Verhulst. Bekende koppen met hun eigen gelaats- en karaktertrekken via minimalitische vormen neerzetten, vind ik een straffe prestatie.
Vuil, verbluft kraagje van Katrien Hofman vind ik op het eerste zicht grappig. Typografie in kunst is vaak een element dat extra doet nadenken, omdat het op verschillende manieren interpreteerbaar is.
Het valt me op dat het onzichtbare en het verborgene elementen in kunstwerken zijn die telkens mijn aandacht trekken. In de reeks van Leo Van Hullebusch is dat letterlijk te nemen: figuren gehuld in donkere gewaden, die allerlei poses aannemen.
Als ik door de database scroll, sta ik stil bij het werk People are strange van Wivina Ockier. Het beeld intrigeert en wekt mijn nieuwsgierigheid: wat zit er in het pakket en voor wie is het bestemd? Het zachte kleurenpalet straalt ook een zekere gevoeligheid uit.