De keuze van Hadewych Becuwe

Haar tien favorieten uit Beeld

Hadewych Becuwe is de helft van Wilderzicht, de ontwerpstudio die zorgt voor de vormgeving van Kunstletters. Ze werkte zonet een prachtig vernieuwde Kunstletters af en dook meteen daarna in Beeld om er haar favoriete werken uit te kiezen.

Emma Van Roey: Untitled

Hadewych: 'Over Emma Van Roey schreef ik reeds een inspiratiepost op de Instagrampagina van Wilderzicht. Ik kwam in contact met haar werk door een grafische opdracht voor SMAK en voor CC De Ververij in Ronse, waar zij telkens tentoonstelde. De broosheid van haar werk, het vergankelijke, het gebruik van die o zo simpele materialen, én de manier waarop ze haar werk presenteert zorgen bij mij steeds voor een moment van stilstand en het ervaren van eenvoudige schoonheid.'

Emma Van Roey: Untitled
Untitled

Katrien Hofman: Oedeem 2

Hadewych: 'Dit werk sprong voor mij visueel uit de desbetreffende pagina op ‘Beeld’. Het deed me glimlachen door de banaliteit. De verrassende combinatie van materialen vond ik leuk; en de titel stuurt de manier waarop je naar dit werk kijkt.'

Katrien Hofman: Oedeem 2
Oedeem 2

sophie watelle: transformatie

Hadewych: 'Deze foto’s interesseerden me door de textuur. Het voelde herkenbaar aan, al kon ik het niet meteen thuis brengen. Het abstracte van de beelden intrigeerde me. Als je scrollt, zie je op de laatste foto’s een meer uitgezoomd beeld, waardoor je de textuur kan thuisbrengen.'

sophie watelle: transformatie
transformatie

Vanessa Van Meerhaeghe: No way home left

Hadewych: 'Dit schilderij deed me denken aan een reis die ik maakte in Colombia dit jaar. De waterval en
de kleine zwemplaats, midden in de jungle, het voelde aan alsof ik daar geweest was. De heldere kleuren met de rode tinten geven het schilderij iets warm, als een mooi aandenken aan een fijn moment.'

Vanessa Van Meerhaeghe: No way home left
No way home left

Jessie Georges: Ornament voor de hoek

Hadewych: 'Het lijkt een beetje een objet trouvé of een toevallig ontstaan werkje, maar misschien heeft de kunstenaar lang gezocht naar een interessante compositie van nagels en hun schaduwspel. Voor mij werkt de compositie goed; de hoek maakt het spannend door de verschillen in tint, en de schaduwen van de nagels geven het beeld een bepaalde gelaagdheid, alsof je niet scherp kan kijken naar deze foto.'

Jessie Georges: Ornament voor de hoek
Ornament voor de hoek