Vrouwenkracht

Materiaalkeuze:

Afrika: stof gekocht van de Massai, Nomadisch volk in Oost-Afrika (rode stof)  -  Zuid Amerika: stof gekocht in Peru + gerecupereerde rode en gele windels -  Azië: stof die ik in 1988 gebruikt heb als gordijn, de print associeer ik met Azië.

Techniek: Keltische drievoudige Godinnenknoop

Overal ter wereld dient het Vrouwelijke geëerd te worden. De Grote Godin was een drie-eenheid bestaande uit maagd, moeder en oude vrouw. Onsterfelijk en eeuwig omvatte zij alle aspecten van het vrouwelijke.  Zij was velen en zij was Eén. Zij was de Grote Godin met ontelbare namen.  Zij werd vereerd als de vrouwelijke levenskracht; alle leven ontsproot aan haar lichaam en keerde tot haar terug.  Zij was de belichaming van de natuur, als de kracht die leven schiep, in stand hield en vernietigde.  Zij was als de maan in haar cycli, als de aarde in haar seizoenen. Alle levende wezens waren haar kinderen, wat inhield dat al wat leefde deelhad aan iets van haar goddelijke wezen.

jaartal: 2019

monumentale kunst, textiel


Hieronder kan je commentaar geven op het werk: 
(Je tekst zal hieronder verschijnen, na het inloggen bij een van de sociale media of Disqus)

comments powered by Disqus

Min Spillemaeckers

Stralende Vrouwenkracht

Stoelen Softy&Roughy

Raad der Wijzen

Vrouwenkracht

Rimpeling

Tropicana

Blijde Verwachting

Oneindig

Geworteld

Iguazu

Chaootjes

Wave

Kalebas

Baobabs

Stones

Op wandel

Muppets

VlinderVrouw

Aangespoeld

Squaw

Kubistisch 3D

Regenboog

Spirellus

Oh! Woman

3 miniaturen

Schwung

Verbinding

Baobab